Predstavljamo
Barbara Imenšek o osnovah LinkedIn-a za začetnike
Z Barbaro Imenšek smo govorili o poslovnem omrežju LinkedIn, ki vam omogoča stike s strokovnjaki na različnih področjih, tudi če ste začetnik.

LinkedIn je odlična platforma tudi če ste popolni začetnik, saj vam omogoča vzpostavljanje stikov s strokovnjaki na svojem in drugih področjih. S svojim profilom lahko gradite profesionalno identiteto in privabljate pozornost poslovnih partnerjev ali delodajalcev. Na platformi najdete tudi obilo izobraževalnih vsebin, ki vam pomagajo izboljšati vaše spretnosti. O tem, kaj vse vam LinkedIn omogoča in zakaj je dobro, da svoj profil ustvarite čim prej, smo govorili z Barbaro Imenšek, strokovnjakinjo za Linkedin in digitalni marketing, ki strokovnjakom iz najrazličnejših področij pomaga pri ustvarjanju močne spletne prisotnosti ter vzpostavljanju blagovnih znamk, na katere so lahko resnično ponosni.
Kako bi opisali LinkedIn v primerjavi z drugimi družbenimi omrežji, kot so Facebook, Instagram in Twitter?
V primerjavi z ostalimi omrežji je LinkedIn zagotovo največja skrivnost interneta 😉. Ostala omrežja jemljemo bolj za zabavo, pri LinkedInu nikoli ne pomislimo na zabavo ampak na mreženje, poslovne priložnosti in, kako so vsi uspešni 😉. Moje osebno mnenje je, da je LinkedInova moč predvsem njegov doseg izven LinkedIna, saj visoko kotira v Googlu. Drugače mi je tale grafika pri srcu, saj dobro prikaže s kakšnim namenom uporabljamo katero platformo. (VIR)
Kakšno je osnovno poslanstvo LinkedIn-a in kaj ga loči od drugih platform?
V biti je LinkedIn največje družbeno omrežje za mreženje. Nastal je z osnovnim poslanstvom povezovanja strokovnjakov z vsega sveta v profesionalno mrežo. Na ta način si člani izboljšajo svoje poklicne priložnosti, ideje ter odkrijejo nove poslovne priložnosti. Od drugih platform se loči predvsem po profesionalni usmerjenosti (miselnost ljudi je drugačna, tukaj namreč ne izgubljajo časa, ampak gredo ciljno na platformo, kar se kaže tudi v povprečni porabi časa, ki znaša 17 minut na mesec. Več informacij o drugih platformah.
Kaj lahko pričakujemo na LinkedInu v smislu profilov in dejavnosti ljudi?
Profili so naša predstavitvena stran. Pomembno je, da pri profilu jasno izrazimo naše pozicioniranje; kdo smo, kaj počnemo, za koga to počnemo. Jasnejši, kot smo, večji magnet bo naš profil. Pomembno je, da je naš profil profesionalen, seveda pa tudi avtentičen. Tudi, če ne boste aktivni na profilu, si naredite optimiziran profil, saj vam bo le tak prinesel mnoge priložnosti. Glede dejavnosti pa je odvisno od tega, koliko znanja o platformi imajo ljudje. Če veš, kaj početi, ti že 10-20 min aktivnosti dnevno prinaša super rezultate. Večina ljudi še vedno naredi profil (ne nujno optimiziran), potem pa se poskuša mrežiti. Možnosti mreženja so precej manjše, če nimamo izpolnjenega profila. Še vedno je le 1% uporabnikov, ki ustvarjajo vsebine, ki dejansko gradijo avtoriteto.
Kako LinkedIn lahko pomaga pri pospeševanju kariere in doseganju poslovnih ciljev?
Prvenstveno že zaradi tega, ker je percipiran, kot poslovna platforma. Nato pa skozi optimiziran profil in pravilne aktivnosti na profilu. Seveda pa na LinkedInu ustvarjamo poslovno mrežo, kar je v tem primeru dodaten plus. Ko gre za poslovne stike, ljudje med platformami najprej izberejo LinkedIn in gredo nato iskati primerne ljudi, ki bi jim lahko pomagali doseči cilj. Recimo podjetje, ki potrebuje uvoznika iz ZDA, bo najprej pregledalo branžo, nato podjetja in v naslednjem koraku bodo iskali posameznika v podjetju, ki je zadolžen za uvoz/izvoz. Za coache in podobne branže je mace drugače – skozi pravilne vsebine bodo ljudje spoznavali njihovo dejavnost, uspehe, morda tudi stranke in, ko bo nastopil trenutek, da bodo iskali to storitev, po ta coach prva izbira.
Nam LinkedIn lahko pomaga pri iskanju zaposlitve in kako se razlikuje od drugih kanalov za iskanje dela?
Absolutno. Če pogledamo njegovo strukturo, pa tisti, ki smo že od začetka na platformi vemo, da je bila zasnovana kot nekakšen online depozitorij CV-jev. To se je z leti zelo spremenilo. Ima pa LinkedIn, za razliko od ostalih platvorm prav segmente namenjene iskanju zaposlitev in plačljivo verzijo Recruiter, ki HR-ovcem omogoča iskanje kadrov. Posamezniki lahko brskajo med zaposlitvenimi oglasi, ki jih objavijo podjetja, sami lahko označijo, da zaposlujejo, najbolje pa je dejstvo, da HR-ovci nenehno aktivno iščejo kadre tako, da se pogosto zgodi, da dobijo ponudbo, ko sploh ne iščejo zaposlitve. Je pa vedno dobro vedeti, da imaš odprte možnosti 😉.
Kaj je najboljše vodilo pri oblikovanju LinkedIn profila in kako lahko ustvarimo dober prvi vtis?
Najboljše vodilo je, da izpolnimo profil v celoti. To pomeni tudi fotografije, opise ipd. Večina še vedno skopira nek CV v profil in se tukaj neha; ne izpolnijo vsega in zaradi tega izgubljajo. Nenehno poslušamo o CEO-ju, tudi na LinkedInu so ključne besede pomembne. Že pri samem profilu imamo 5 področij, kamor jih je dobro vključiti, da nas ljudje lahko najdejo. Še ena pomembna stvar, ter velika napaka, ki jo dela večina je, da mora biti naš profil usmerjen v dosego naših ciljev. Pogosto se pri ljudeh, ki menjavajo branžo, dogaja, da v profil nabutajo vse iz prejšnjih izkušenj. In potem dobivajo povabila in predloge iz dejavnosti, ki je v njihovi preteklosti, ne pa cilj.
Recimo moj primer – čeprav je moja poslovna zgodovina prepredena z 2 desetletjema izkušenj v marketingu, je to omenjeno le na kratko v mojih izkušnjah, saj ne želim, da me ljudje kontaktirajo zaradi marketinga. Čeprav to ne pomeni, da ko začnemo delati na LinkedInu, ne pokrijemo celega marketinga. To je del pozicioniranja in ciljev, ki morajo biti posamezniku jasni, preden se loti profila. Potem je pomembno, da je profil optimiziran. Ljudje še vedno mislijo, da je All-star profil optimiziran. All-star profil pomeni, da so izpolnjena določena področja profila.
Kateri so ključni elementi LinkedIn profila, ki jih moramo izpostaviti in kako jih uporabiti v svojo korist?
Ko se profil pojavi v zadetkih, se vidi naša profilna slika, naš naziv (headline) in naše ime. Pomembno je, da v nazivu jasno povemo, kaj počnemo. Ko kliknemo na profil, se pojavi še naslovna pasica, morda storitve, ki jih nudimo, zaposlovalec, izobrazba in naši kontakti. To je del, ki mora navdušiti obiskovalca našega profila, da bo šel naprej raziskovati.
Kako na najboljši način na Linkedin predstavimo svoje znanje, talente in veščine?
Seveda najprej v profilu. Kar pa naredi razliko v tem, ali bo to predstavitvena vizitka na spletu ali magnet za stranke so pa vsebine, skozi katere, najbolje na primerih in uspehih, predstavimo znanje, talente in veščine. Ljudje radi vidimo uspehe drugih, ter si jih postavimo za cilje. Še raje vidimo, da problemi, ki jih doživljamo sami, niso samo naši, ampak jih doživljajo tudi drugi. In najpomembneje, vedno obstaja pot, da te probleme rešimo. S tem najbolje predstavimo znanje, talente in veščine.
Je pomembno, da sodelujemo tudi v skupinah? Kako nam delovanje skupin omogoča povezovanje z ljudmi s podobnimi interesi in karierami?
Čeprav so ena od kategorij na LinkedInu skupine, pa le te nimajo takšnega uspeha, kot smo ga navajeni na Facebooku. To izvira iz dejstva, da je miselnost ljudi na LinkedInu drugačna in, da ljudje na platformi ne ‘zgubljamo’ časa, ampak smo osredotočeni uporabniki. Sama sem za nekatera tuja podjetja, ki so vztrajala na skupinah, le te naredila, naredila tudi navodila in plan objav in moderiranja, ampak se, kljub jasnim navodilom principala, to ni obneslo. Edina prednost, ki jo vidim v skupinah je dejstvo, da v kolikor si z osebo, s katero nisi povezan in je tvoja 3-ja povezava (pomeni, da nimate nobene skupne povezave), lahko to osebo zasebno kontaktiraš. Moje mnenje je, da napor, ki ga moramo vložiti v upravljanje skupine, ne odtehta izplena. Bi pa bila vesela, če bi izvedela za uspešno skupino.
Kako lahko sledenje podjetjem in ljudem na LinkedInu vpliva na našo kariero in mreženje?
Dejstvo je da, če smo z nekom nekje povezani, precej lažje stopimo z njim v stik. Kar se kariere tiče, jaz ubiram malce drugačen pristop; jaz raje vidim, da naredimo, da nas oseba, s katero se želimo povezati, opazi in potem ona stopi v stik z nami. Na ta način je precej lažje začeti komunikacijo z našim ciljem, saj je bil interes izražen iz druge strani. Sledenje podjetjem nam koristi predvsem pri ažurnosti pri objavljanju zaposlitvenih oglasov, spremljanju delovne klime v podjetju, opazovanju, ali podjetje svoje zaposlene postavlja na prvo mesto ali ne. Z malce znanja psihologije, lahko iz poslovne strani podjetja razberemo marsikaj. In v vsakem primeru so podjetja in ljudje le en klik stran.
Če se dotaknemo še digitalnega marketinga. Kakšen je vpliv LinkedIna nanj in kako lahko podjetja izkoristijo platformo za promocijo svojih storitev?
LinkedIn je košček v mozaiku digitalnega marketinga ki, s pravilno rabo, zagotavlja vrhunske rezultate. Podjetja bi morala predvsem izkoristiti moč platforme skozi svoje zaposlene (employee advocacy) in dejstva, da Google še vedno visoko rangira vsebine iz LinkedIna. Zaposleni v podjetju so tisti (seveda, če so uporabniki platforme), ki bodo vsebine širili kot snežno kepo. Če ima podjetje neaktivne zaposlene in super poslovno stran, učinek ne bo enak. Še eno stvar je potrebno izpostaviti – LinkedIn ni oglasna tabla. Marsikdo misli, da bo ustvaril profil in poslovno stran in objavljal samo svoje produkte in storitve. Seveda lahko, ampak to je za večino ljudi nezanimivo in spam. Tudi podjetja morajo na svoji strani objavljati različne koristne vsebine in vsake toliko kakšno promo objavo. Če želijo samo promocijo, bodo več dosegla s plačljivim oglaševanjem.
Nam lahko zaupate kateri triki in funkcije LinkedIna so posebej koristni za začetnike?
Kaj bi svetovali, da že na začetku uporabijo? Včasih je bilo 500 povezav mejnik, ko je profil postal ‘All-star’. Jaz vendo svetujem, da do 500 povezav nismo izbirčni pri svoji mreži, ko pa dosežemo 500, pa uvedemo filtre. Kakovost mreže je tista, ki zagotavlja naš uspeh na platformi. Spomnim se nekega gospoda iz USA, ki me je kontaktiral pred kakšnim letom in mi povedal, da ima skoraj 30.000 kontaktov in okoli 20.000 sledilcev, sedaj ga pa zanima, kako bi lahko kaj zaslužil 😀 😀 😀 . Gospod se je povezoval z vsemi, ki so imeli kratico LION, zgradil ogromno mrežo oseb, ki jim je bila cilj številka.
- Preden se lotite izpolnjevanja profila, si zapišite vse, kar je za profil pomembno v wordov dokument, uredite besedilo, kot želite in ga nato kopirajte. Nekatera okna v LinkedInu so majhna, da je urejanje nemogoče, pogosto pa pozabimo stisnit kakšen ‘shrani’ in izgubimo vse.
- Poglejte funkcionalnosti, ki so na voljo samo v mobilni aplikaciji in jih izkoristitie (izgovorjava imena, predstavitveni video).
- Ne povezujte se, dokler nimate izpolnjenega profila. Ko se povezujete, ne pošiljat prošenj za povezavo brez spremnega besedila.
Evo, zelo na kratko nekaj, kar lahko doprinese k uspehu na LinkedInu.
Je spremljanje statistike na Linkedin zapleteno? Nam lahko spremljanje statistike ogledov profila in iskanje zaposlitev na LinkedInu olajšata našo kariero?
Ne, spremljanje LinkedIn statistike ni zapleteno. Sama platforma omogoča precej vpogleda, obstajajo pa še plačljive platforme, ki v detajle vidijo, kaj se na profilu in strani dogaja. Definitivno, tako, kot pri vsaki ostali merljivi stvari, nam podatki pomagajo, da optimiziramo svoje delovanje in lažje dosežemo cilje. Če smo recimo iskalec zaposlitve, lahko vidimo kakšen profil ljudi se odziva na naše vsebine in presodimo, ali gremo v smeri našega cilja, ali ne. Če ne, zamenjamo strategijo. Večina ljudi pa gleda klasične metrike nečimernosti; število povezav, sledilcev, všečkov, komentarjev in delitev. Ti sicer niso kar tako, niso pa na LinkedInu vse 😉.
Kakšne nasvete imate za tiste, ki se šele spoznavajo z LinkedInom in želijo doseči uspeh na platformi? Kako naj začnejo?
- Prva stvar, ki si jo moramo razjasniti je, kaj želimo s platformo doseči (narediti spletno vizitko, graditi osebno ali blagovno znamko podjetja, širiti prepoznavnost, pridobivati posel). Ti cilji namreč določajo, kakšno strategijo bomo ubrali.
- Naslednje si je potrebno naliti čistega vina glede časa, ki smo ga pripravljeni nameniti dnevno/tedensko/mesečno platformi. To je še eden od dejavnikov, ki določa strategijo.
- Nato si moramo biti na jasnem z našim pozicioniranjem in idealno stranko/povezavo. Ko si odgovorimo na ta vprašanja, se lotimo naslednjega koraka, izdelave optimiziranega profila.
Se želite naučiti dela s platformo LinkedIn?
Barbara Imenšek je z več kot 20-letno prakso na področjih trženja, prodaje, raziskav trga in razvoja v svoji panogi izkušena veteranka. Vendar pa njeno strokovno znanje ne sega le do teh področij. Kot zgodnja privrženka umetne inteligence vključuje tudi moč te tehnologije v svoje delo, kar ji omogoča, da izboljšuje in optimizira pot ljudi v več nivojskem trženju. Njeno znanje in izkušnje so dragoceni viri za vse, ki se želijo naučiti delati na platformi LinkedIn. Če se pridružite Barbari na tej poti, boste skupaj postavili jasne cilje in jih tudi uresničili.
LinkedIn profil Barbare Imenšek.
E-naslov: barbara@howtolinked.in
