Življenjski slog
Trajnostna podjetja vse bolj privlačna za iskalce zaposlitve
Številna podjetja po svetu prepoznavajo, da trajnostni pristop ni le ključen za ohranjanje planeta, ampak tudi za privabljanje in delo s talentiranimi delavci.
Delavci vse bolj iščejo ekološko ozaveščene delodajalce
V današnjem poslovnem svetu se vedno bolj zavedamo pomena trajnostnega razvoja, okoljske odgovornosti in družbene ozaveščenosti. Številna podjetja po vsem svetu prepoznavajo, da trajnostni pristop ni le ključen za ohranjanje našega planeta, ampak tudi za privabljanje in zadrževanje talentiranih zaposlenih. V Sloveniji opažamo enako dinamiko, saj se podjetja tam vse bolj usmerjajo k trajnostnim praksam in izražajo svojo zavezanost do okoljske in družbene odgovornosti.
Trend trajnostno naravnanih podjetij in “zelenih delodajalcev” se širi, postaja pa ključen dejavnik pri privabljanju novih sodelavcev. Trajnostno naravnana podjetja se zavzemajo za trajnostni razvoj, varstvo okolja ter družbeno odgovornost. Zavzemajo se za zmanjšanje negativnega vpliva na okolje, podpirajo družbeno odgovorne projekte ter sledijo etičnim in trajnostnim poslovnim praksam.
Kako podjetja izkoristijo to zavezanost za privabljanje novih sodelavcev?
V zadnjem času se pogosto pojavljajo seznamu “Najbolj želenih delodajalcev,” ki ponujajo pomembne vpoglede v podjetje in lahko vplivajo na vašo odločitev, ali se prijaviti za delovno mesto pri tem podjetju ter postati del skupnosti, ki dejansko prispeva k pozitivnim spremembam.
- Podjetja postanejo privlačen delodajalec: Trajnostno naravnana podjetja postajajo vse bolj privlačna za iskalce zaposlitve, še posebej med mlajšimi generacijami. Ljudje iščejo podjetja, ki si prizadevajo za ohranjanje okolja in družbe.
- Gradijo etično blagovno znamko: Trajnostni pristop podjetja k poslovanju in skrb za okolje prispevata k gradnji pozitivne blagovne znamke delodajalca. Podjetje postane prepoznavno kot etično in odgovorno.
- Povečajo lojalnost zaposlenih: Zaposleni v trajnostno naravnanih podjetjih se pogosto bolj povežejo s svojim delom, saj vidijo, da njihovo podjetje prispeva k boljšemu svetu. To vodi v večjo zvestobo in zadržanje zaposlenih.
- Postanejo bolj konkurenčni: Trajnostno naravnana podjetja so bolje pripravljena na spremembe v regulaciji in tržnih zahtevah. To jih dela bolj konkurenčna na trgu dela, kar pa je privlačno za potencialne zaposlene.
- Sodelujejo z okoljskimi organizacijami: Podjetja se vključujejo v partnerstva in projekte z okoljskimi organizacijami ter se udeležujejo trajnostnih pobud. To poudarjajo kot del svojega pristopa k družbeni odgovornosti.
- Ponujajo eko-iniciative in ugodnosti: Podjetja zagotavljajo različne eko-iniciative, kot so možnost dela od doma, recikliranje, uporaba obnovljivih virov energije, ugodnosti za trajnostno prevozno sredstvo in še več. To privablja zaposlene, ki se zavzemajo za trajnostno življenje.
Trajnostna naravnanost tako postaja ključna sestavina strategije privabljanja in zadržanja zaposlenih, saj odraža družbeno ozaveščenost in pripomore k boljšemu ugledu podjetja. To je še posebej pomembno pri privabljanju mlajših generacij, ki pogosto dajejo prednost podjetjem z močno trajnostno usmeritvijo.
Izraz “Brand delodajalca” prvič uporabljen okoli leta 1990
Izraz “brand delodajalca” je bil prvič naveden okoli leta 1990 za opisovanje, kako podjetja oblikujejo svoj ugled kot delodajalec, kako privabljajo in zadržujejo zaposlene ter kako gradijo lojalnost in zadovoljstvo med zaposlenimi.
Koncept “brand delodajalca” poudarja, da podjetja niso samo izbirala zaposlenih, temveč so tudi sami izbrana s strani zaposlenih. To pomeni, da imajo zaposleni svoje lastne percepcije o tem, kako je delo v določenem podjetju, kako se podjetje obnaša do svojih zaposlenih in kakšna je njegova kultura. Brendiranje delodajalca zajema različne dejavnosti, kot so oblikovanje privlačnih karier in zaposlitvenih strani, aktivno sodelovanje na družbenih omrežjih, promocija vrednot in kulture podjetja ter poudarjanje posebnih ugodnosti za zaposlene.
Ta pristop postaja vse pomembnejši, saj se podjetja zavedajo, da privabljanje in zadrževanje talentiranih zaposlenih zahteva več kot le plačo. Poudarjanje podjetniške kulture, vrednot in odnosov do okolja ter družbene odgovornosti postaja ključno za uspeh na trgu dela.
Rezultati globalnih raziskav
Kako pomembno je, da je delodajalčeva blagovna znamka trajnostna?
- 65% ljudi po vsem svetu si želi delati za organizacijo, ki se ukvarja z družbeno odgovornostjo;
- Vsak četrti zaposleni bi iskal novo službo, če bi ugotovil, da njihov delodajalec slabo ravna s vprašanji okolja;
- 51% zaposlenih ne bi delalo za podjetje, ki ne sodeluje v družbenih aktivnostih.
Trendu sledijo tudi slovenska podjetja
V Sloveniji obstaja več podjetij, ki se ponašajo s trajnostnim pristopom in aktivno komunicirajo svojo zavezanost k okoljski in družbeni odgovornosti. Nekatera od teh podjetij vključujejo:
- Mercator, eden največjih trgovskih verig v regiji, ki se osredotoča na trajnostni razvoj in aktivno sodeluje v okoljskih projektih ter spodbuja lokalno pridelane izdelke.
- Farmacevtsko podjetje Krka, znano po svojih prizadevanjih za ohranjanje okolja in trajnostni razvoj, ki izvaja številne ekološke ukrepe v svojih obratih ter spodbuja trajnostne prakse med svojimi zaposlenimi.
- Lek, del skupine Novartis, ki se prav tako zavzema za trajnostni razvoj in sodeluje v projektih za izboljšanje okolja in družbe.
- Gorenje, slovenski proizvajalec gospodinjskih aparatov, ki se osredotoča na energetsko učinkovite izdelke in uporabo obnovljivih virov energije v svojih obratih.
- Petrol, energetski koncern, ki spodbuja trajnostno mobilnost in nudi storitve, ki spodbujajo ozaveščenost o okolju, vključno s polnilnicami za električna vozila.
- Zavarovalna skupina Triglav, ki se osredotoča na trajnostno poslovanje in aktivno sodeluje v družbeno odgovornih projektih.
- Ponudnik telekomunikacijskih storitev A1 Slovenija, ki se trudi zmanjšati svoj okoljski odtis in ponuja trajnostne rešitve za komunikacijo.
Ključna sestavina strategije za privabljanje in zadržanje zaposlenih
Primeri slovenskih podjetij jasno kažejo, da se trajnostne prakse in vrednote širijo v različnih sektorjih gospodarstva. To postaja ključnega pomena pri privabljanju talentiranih posameznikov in gradnji ugleda privlačnega delodajalca.
Trajnostna usmerjenost je zdaj ključna sestavina strategije za privabljanje in zadržanje zaposlenih v Sloveniji. Podjetja, ki si prizadevajo za trajnostni razvoj in okoljsko odgovornost, ne le privabljajo visokokakovostne kadre, temveč tudi krepijo svojo pozitivno blagovno znamko kot delodajalca.
To postaja še posebej pomembno pri privabljanju mlajših generacij, ki vse bolj iščejo povezavo z organizacijami, ki skrbijo za okolje in družbeno odgovornost. Trajnostno usmerjena podjetja v Sloveniji tako ne samo stopajo korak naprej v prihodnost, ampak postavljajo tudi zgled za druge v poslovni skupnosti.